2010/06/28

Och en till mig


 Åhhh, vad jag är nöjd med denna skjorta/blus. Jag har läääänge sparat på denna kitenge från Tanzania tills jag hade ritat det perfekta plagget att sy den i. Ni känner säkert också igen att vissa tyger sparar man lite extra på (ibland sparar man för länge dock:-)).

Mönstret finns som vanligt bara i mitt huvud, och med lite improvisation så blev det så här denna gång. Skjortan är sydd med ballongärmar, stor krage (med en liten knapp), 3st stora bruna knappar och 2st dolda tryckknappar då jag fick slut på de bruna. Knapparna är fyndade på en second hand affär i Malmö som stängde igen i höstas och då passade jag på att köpa mååånga knappar från lilla tanten som hade den.


Den sitter som en smäck verkligen! Och jag som skulle sy en hel klänning, men ändrade mig precis i klippningen och kortade av till en skjorta istället. Ja, så kan de gå med Kalunji Design! Den passar perfekt till jeans och kjol och man kan klär sig "fin" i den med nedvikt krage. Det som jag gillar bäst med kragen helt uppställd.
Skjortan är sydd på min nya overlock som jag ska visa upp i nästa inlägg tillsammans med min nya provdocka.

Men va tycker ni, en klänning nästa gång för att testa modellen kanske? Vi får se...

Nu sitter jag här på balkongen och njuter av den fantastiska värmen innan en kund kommer för att hämta sin beställning på 2 par mys/hängbyxor och en "hårtub" till sina dreads.  Ha en fortsatt fin eftermiddag alla och hoppas ni hade en trevlig midsommarhelg. Det hade nämligen jag!
Ja, just det, jag har lagt ut nya auktioner på Tradera som går att fynda till kanonpriser. Kolla här!
Kärlek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg