2010/09/02

HATAR TJUVAR!!!!!!!!!

Förra onsdagsmorgon skulle jag lämna min dotter på dagis och sedan skulle jag till skolan för att på eftermiddan åka till London hela familjen. Jag hade packat mina kläder, mina dotters kläder+grejer, ALLA mina teckningar, företagskollegieblocket, barn kollektionen (teckningar + mönster), ALLA skisser och mönsterkonstruktioner vi hunnit göra i skolan och annat material vi använder i skolan.
Det var en väldigt blåsig dag och resväskan var stor och tung. Skolgrejerna tänkte jag lämna i skolan när jag kom dit tillsammans med andra design grejer jag hade storshopppat på Matton dagen innan. och eftersom dagiset har en glasdörr ställde jag den tunga väskan utanför dörren så att jag kunde hålla ett öga på den medan jag vinkade av min dotter. 2 minuter senare vänder jag om och väskan är borta! Japp!

Jag får panik och springer runt hörnet för att se vem som kan ha tagit den, men ingen. Inte en jävel var utanför varken dagiset eller ute på närliggande gatorna. Väskan var spårlöst försvunnen. Jag springer in på dagiset igen och frågar personalen som hade stått i entréhallen om hon hade sett någon, men nej. Ingen! Hon säger sedan att stölder är väldigt vanligt i det området (vår dotter har bara gått där i 2månader) och att man INTE ska lämna nånting utanför dörren, varken cyklar eller vagnar.

Jag var så chockad och kunde inte fatta att väskan var borta. All vår packningar, våra finaste kläder och skor, min dotters grejer som hon hade packa ner själv kvällen innan och skulle visa kusinerna i London, MINA MÖNSTER OCH TECKNINGAR. ALLT VAR BORTA! Allt hårt jobb, flera månaders arbete, alla företagsgrejer, telefonnummer, adresser, beställningsformuläret, allt var borta.

Jag polisanmälde händelsen i totalchock och sedan tog mig till skolan för att tala om att alla mina skisser och arbetsmaterial var borta och undrade om jag kunde få låna en blyertspenna till dagens teckningslektion.

Men efter att sorgen hade lagt sig kom ilskan!
Jävla idioter!!! Hur fan kan nån bara ta någon annans väska så där? När den personen öppnar väskan sen och upptäckter att det inte finns mycket där av värde förutom mina favorit gula Swedish hasbeens, sprillans ny klocka och Adidas skor kommer den bara att slänga allt som den inte kan få något för.  Helvetes idiot! Om jag bara kunde få tillbaka mina teckningar, mönster och företagspapper så kan han få resten. Jag kan alltid köpa nya kläder och min dotter har redan glömt bort väskan, men flera månaders slit är ju flera månaders slit och nu kommer jag troligtvis ligger efter i skolan under större delen av höstterminen. Ja, så började dagen vi skulle åka till London. Våran efterlängtade semester efter sommarens slit på jobb för både mig och min sambo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg