2010/09/29

Alltså....


... jag verkar ju vara helt frickin hopplös på att uppdatera min blogg. Och om ni är trötta på att höra mig gnälla om hur hektiskt livet känns just nu... så har jag fullförståelse för det. Just nu ser vårt hem helt kaotiskt ut. Vi håller på att montera upp en hel vägg med hyllor för böcker och annat som i princip legat ööööverallt! Alla Kalunjis böcker, Laban-filmer som upptäckts under soffan ibland, gamla fotoalbum bla bla bla. Syrummet hållet även på att fräschas upp lite och ordning och reda står på agendan. Nu ska jag fan också organisera alla företagspapper som hamnar i en splitter ny pärm med register.  Ja, ni förstår!

Och så nu till det andra hektiska just nu och som sträcker sig över hela hösten. Jo..., nu är det bekräftat och bestämt att min kära sambo ska åka iväg till Tanzania och studera. Han åker nästa torsdag och är borta ända till jul. Japp! Så förutom allt kaos så håller vi på att planera hösten, kartlägga barnvakter, ekonomier, mitt skolschema, lämna/hämta på dagis, företag bla bla bla.

Som ni förstår så kommer mesta fokus läggas på det grundläggande nu när jag kommer att vara "ensamstående" i nästan tre månader. Dagis och skolan och alla höstförkylningar som väntar runt hörnet och den icke-existerande idén om att jag kan vara borta från skolan (det är 95% närvaro som gäller, annars.... vågar inte tänka tanken som följer punkterna. Och kom nu ihåg att jag redan varit borta en vecka när vi åkte till London).

Jag håller just nu på att avsluta en sista beställning som tyvärr fått vänta länge innan jag ens kan påbörja på det två nya som trillade in i veckan PLUS Strömmingsvinst och Peggy Sue klänningen. Jag lovar S att jag verkligen inte glömt, bara haft fullt upp. Vad gäller beställningar framöver så kommer jag bara kunna ta emot i mån av tid (vart jag nu ska hitta den), och/eller beroende på beställningens "wow" faktor. Alltså, om jag får en spännande och/eller utmanade beställning tar jag emot den men jag kommer tyvärr inte hinna sy små beställningar. Men som sagt, skulle jag få tid över så meddela jag de kunder som är nyfikna och sugna på Kalunji produkter.

I övrigt kommer mycket fokus ligga på att kontakta återförsäljare för Kalunji och bearbetning av relationen med de benfliga. Jag kan säga redan nu att jag har en ny återförsäljare här i Malmö som jga kommer att berätta mer om i nästa vecka när butiken öppnar...

Nu ska återgå till syrummet och försöka skapa någonslags ordning där så att all tråd och annat smått och stort får en egen någorlunda bestämd bestämd plats på den lilla ytan som finns.

Annars... må gott.
Peace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg