2010/09/24

Till lilla fina Lena

Nu är även denna jacka äntligen färdig. Herregud va lång tid det tagit för mig att sammanställa beställningen. Det tog ca 4 veckor att få tid att klippa ut mönsterdelarna, sen tog det ytterligare 4 veckor innan jackan och skjortan faktiskt blev sydda. Jag har tur som har har snälla och tålmodiga kunder. Tack! Det är förövrigt samma beställare till jackan som beställde den här skjortan.
 Beställaren valde tygerna och modell och jag måste säga att jag blev smått förälskad i jackan när den blev klar. Speciellt efter att min dotter gärna ville prova den för även hon tyckte att "den var den finaste jackan, mamma". Titta så glad hon är.
Den är helt vändsydd med varm fleecefoder, fickor, dragkedja och huva. Samma modell som Kalunjis jacka från hösten 09.

Jag ska passa på att sy lite fler grejer medan Kalunji och hennes pappa är på mini semester i Göteborg och besöker bok och biblioteksmässan. Jag ska även passa på att njuta av ha lägenheten för mig själv och kanske blir det ett glas rött också framför filmen om Coco Chanel idag på Canal+.

Trevlig helg alla
Mycket Kärlek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg