2010/09/09

One of a kind

Här kommer flera bilder från vår Londonresa för alla er som inte fick nog av bilderna i förra inlägget. I Notting Hill finns second hand buktikernas second hand butik, nämligen butiken One of a kind. 

Den här butiken har ALLT och lite till vad gäller damkläder. Det mesta i den är stora märken som Chanel, Vivienne Westwood, Dior, Givenchy, Lanvin och Galliano. Och visst, jag är väl inte direkt känd för att vara varken mode/trendriktig eller märkesnörd. Men..., det finns nått visst med dessa gamla klänningar, skor, handväskor och smycken som haft ett tidigare (och säkert spännande) liv och att det är gjorda med mer tradtionella metoder och produkcerats i betydligt mindre skalor än det sm finns idag. Många av de här gamla märken är ju superstora idag, men de har ju inte alltid varit det. Många av Vivienne Westwoods gamla tryck och mönster gjorde hon själv i sin lilla atélje så visst känner jag något speciellt när jag går in i såna här butiker.
Och just denna butik är känd för att ha väldigt unika märkessaker i extremt bra skick. Ägaren var noga med att tala om för mig att INGA privatpesoner får fotografera butiken och endast ett fåtal utvalda tidningar har fått tillåtelse. Men... ja ni ser ju att det finns foton från både i butiken, utanför och självaste ägaren så man kan väl säga att jag lyckades övertala honom...:-)!
Han var även noga med att jag skulle fota hans "Wall of fame", ett giganstiskt fotokollage på alla kändisar som är stamkunder hos honom, vilka bland annat inkluderar Mick jagger, Winona Rider, Thandie Newton (en av de vackraste kvinnorna i världen, enligt mig), Lindsay Lohan (who cares!!!), Kate Moss och bla bla bla... Lång lista som egentligen är ganska ointresserat eftersom jag skiter i vad de köper/har på sig. Jag vill ju fynda till MIG!
Sista bilden här är på miss Newton.
Men jag kan ju avsluta med att berätta att det inte blev några fynd, för allt därinne var svindyrt. Mycket kostade runt £200-500. Fatta! Helt frickin galet!!! Då tänker man ju bara att det är gammalt svettigt skit för hur mycket pengar som helst, skulle man kunna säga om man var bitter. Men jag tackade vänligst för titten och bilderna, lämnade bort mitt visitkort (för han vill kontrollera all publicitet om/från butiken) och fortsatte med mitt karnivalfirande.
Men om det är någon av er som ska till London inom en snar framtid, kolla in One of a kind shop i Notting på 259 Portobello Road.

Peace, nu ska jag hem och fortsätta på mönsterkonstruktionen både på det som jag ligger efter med pga resan, men även allt gammalt som blev stulet måste göras om. Jag räknar med att vara ikapp på schemat runt November!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg