2008/10/23

det jag skickade iväg

Detta paket knåpade jag ihop till min give. Jag sydde pyjamas i ett lila spindeltyg. Tyvärr visade sig pyjamasen för små för min gives son, vilket ju är tråkigt. Jag tyckte att jag sydde efter den storleken hon hade angett, men så går det när man syr i ett mönster för första gången. Jag sydde även en liten babyfilt (som avslöjade mig) till gives kommande barn. Pysseltillbehören blev "made by my mummy" band, en "magicmarker", prymsglasnålar, ett mönster på klänningar och morgonrockar och ett randigt tyg som jag älskar. Men det roligast med detta var att jag slängde in ett nalle i paketet i sista stund till kommande bebisen och det visade sig att min give samlade på såna nallar och att det var ngt av en hemlighet. Så, att jag prickade rätt där är jag ganska nöjd med. Hon fick även mörkchoklad med chili (som jag min favorit just nu). Jag hoppas att hon gillade paketet och till nästa omgång ska jag testa mönstret innan jag syr i det:-).

2 kommentarer:

Populära inlägg