2009/01/29

Att packa...?

Vi har nu på å packar för fullt. Det är alltid svårt att veta vad som är bäst att ta med. Speciellt när man ska vara borta så länge. Vi gick igenom saker vi hade med sist och hittade denna pannlampan som är jättebra att ha med, speciellt eftersom strömen tenderar att försvinna var å varannan dag i Tanzania och Uganda. lilltjejen demonstrerar fint här hur den ska användas.
Nu till packlista. Här listar jag det jag kommer på så får ni gärna lägga till det jag glömt och sånt som är bra att ha med när man reser med barn: ¤pass ¤långärmat till lilltjejen ¤pengar ¤baddräkt ¤biljetter ¤medicin, förkylningsgrejer ¤gula kortet ¤vällingflaskor, dinappar, sugnappar ¤visum ¤barnmat, skedar, små förvaringsburkar ¤kläder ¤resesäng ¤bindor, tamponger ¤rese tandkräm och andra toalett grejer ¤tunna sköna kläder ¤tvättserver, våtservetter ¤sköna skor och sandaler ¤leksaker, barnböcker, musik ¤tunna handdukar ¤kamera+laddare ¤sängkläder ¤mobil+laddare ¤blöjor ¤dollars ¤välling ¤"varma koppen" soppor ¤smart reseplånbok för alla klåfingriga ¤pannlampa+batterier ¤bärsele ¤böcker ¤liten vattenkokare ¤solglasögon ¤bra handväska med knäppning ¤myggnät och myggmedel ¤solhatt och sjalar Jag kan inte komma på ngt mer men om jag glömt ngt så feel free att tala om det för mig. Det är ju bara 2 dgr kvar. Helt sjukt!

7 kommentarer:

  1. stavmixer är perfekt när du gör barnmat - du hade skrivit barnmat , men jag antar att det inte innebär att du tar med ett förråd med burkar som räcker ett halvår ;-) utan kommer att laga egen mat?!

    SvaraRadera
  2. oj vad snabbt det går! hoppas ni får en super-semester! linnet är jättejättefint och jag får på mej det fast om det är ok för dej så breddar jag det gärna lite för det va liite trångt över bysten =)

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni får en helt underbar resa. Har också lust att åka till
    till mitt hemland Chile, har inte varit där sen jag kom till Sverige
    och då var jag 6år gammal.
    Tiden går alldeles för fort.
    Njut nu av varje dag och bada lite för mig och Naíma/ kramar Jennifer

    SvaraRadera
  4. Myggnät och myggmedel?

    Ha en underbar resa! Och tack för listan, ska snegla på den när vi åker nästa månad (dock inte alls lika länge)

    SvaraRadera
  5. Jösses!! Vad mycket att tänka på! Lycka till med packningen!!!

    SvaraRadera

Populära inlägg