2009/01/03

Till Norge

Strax före jul fick jag en beställning från Norge som skulle innehålla 2 pack vantklämmor (beställarna var vuxna människor med "tappa-bort-vantar problem) plus ett fodral till en extern hårddisk. Jag fick fria händer i valet av tyg under förutsättning att jag fick iväg beställningen före jul. Sagt, men inte så lätt gjort. Symaskinen började helt plötsligt sy konstigt. Undertråden tuggades och trots otåliga försök med nya nålar och olika material så fick jag ingen bukt på det. Jag ringde i panik till det företaget jag hade köpt maskinen ifrån men de ville att jag skulle skicka upp den. Och det kunde jag inte göra. Jag hade kring 3 beställningar att få klart innan jul och jag behövde min maskin nu! De sa till mig att gå till närmaste Brothers återförsäljare och lämna in den där. Dom kunde troligtvis fixa felet på plats och så skulle garantin täcka allt. Snabbare än blixten sliter jag ut Kalunjis fårskinn ur barnvagnen, bäddar in symaskinen (jag har ingen bil) och for snabbt iväg till närmaste återförsäljare som låg som tur var inte längre än 10 min bort (gångavstånd). Väl där fixade dom min sjukling på mindre än 30min och jag kunde komma hem och sy dessa klämmor och hårddiskfodral. Min pojkvän såg helt chokad ut. Hans kommentar när allt detta var över var "så det måste vara en trasig symaskin för att få ut dig i vinter?"
Puh... All the drama...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg