2009/08/03

Idag var ingen vanlig dag...

... för idag började min stora tjej på dagis. Oj, förlåt men det känns stort. Att komma dit idag där de tydligt förberett för hennes start med lappar på hennes namn överallt och ett alldeles eget skåp med en stor färgglad lapp på. Wow... lite känslosamt var det. It´s a good thing. Det kommer att bli spännande att se hur hon interagerar med barn i hennes ålder då hon är mer van att umgås med större barn som i princip låter henne göra precis hon vill och kommer undan med precis ALLT för att hon är "så liten". Det här kommer att bli bra. Hon verkade trivas direkt, personalen var jättetrevliga och verkade tillmötesgående. Men oj, nu är vi här, tvingas skapar lite mer rutin i våra liv och MÅSTE lämna iväg henne VARJE morgon oavsett väder. Oj, oj, oj, hur ska detta gå? Jag försökte få en bra bild på henne där men misslyckades tyvärr. Hoppas hennes far har bättre lycka imorn. Nu måste jag hoppa in i säng. G´natt gott folk. Kärlek N

4 kommentarer:

  1. Åh, men det ÄR stort när första barnet börjar på dagis!!! Jättestort! Det är ju stort tom när tredje börjar... ;) Hihi, här är det inte heller någon vanlig dag för idag är min trettioårsdag! ;) Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det stort och samtidigt lite sorgligt för det betyder att en period är förbi. Tiderna och rutinerna hittar ni säkert snart in i.
    Om några veckor har vi nästa sån stora grej då börjar vår P i skolan, jag kan inte riktigt fatta att han blivit så stor.

    SvaraRadera
  3. Spännande!! Skönt att det verkar vara ett bra ställe!

    SvaraRadera
  4. Så kul! Hon kommer att älska det. min första var jätteförtjus men lillan som började precis innan sommaren har inte sluta gråtta varje morgon när jag lämnar, men de säger hon är ju glad 5 min efter. Det är skön för dig oxå, du har lite tid med dig själv.

    SvaraRadera

Populära inlägg