2009/09/01

en favorit just nu

Ännu en kragklänning inspirerad av fina Rino som syr fantastiskt vackra klänningar. Jag gillar den korta 60 tals stilen med den stora kragen, utsvängd modell och korta armar. 
Den här gången var den nog jag som tog guld i sömnad då det tog ungf. 1h från klippning av tyget till färdig klänning. Den är frihandssydd (som jag har förstått betyder sytt utan mönster, bara klippt och sytt) och billig var den. 

Tyget som är en tunn varm röd trikå köpte jag i Stoff o Stils fyndhörna förra veckan för endast 30kr (1,5m) och hela tyget gick åt för en klänning i strl. M.

9 kommentarer:

  1. Så kul!!! Kjempefin kjole med flotte detaljer! Likte godt den lille knappdetaljen som ble en fin kontrast til den fine rødfargen =D

    SvaraRadera
  2. Ha! I den fyndhörnana var jag för nagra veckor sedan. Var nagot blatt som fick aka hem med mig ;) Klänningen är sa fin sa fin och modellen passar dig hur bra som hälst! Har blivit en stoor kalunji-fan tror jag ;) Blir sa sugen att ocksa prova pa mig en Rino-modell. Bra gjort pa en timme!! Frihand är roligt!!!!! Bara man kommer ihag hur man gjorde.....

    SvaraRadera
  3. wow, den är supersnygg! Älskar kragen, hur läcker som helst... Jag gillar också 60-talsstilen, blir så sött och funkar till allt! :)

    SvaraRadera
  4. schyst att du fick ihop den, och på fri hand dessutom!

    SvaraRadera
  5. Å så fin, och på fri hand du är verkligen duktig. Den sitter jättefint på .

    SvaraRadera
  6. Den är underbar! Vad duktig du är!

    SvaraRadera
  7. Superfin klänning, den passar dig perfekt! Både modell och färg! :D

    SvaraRadera
  8. Tack alla för de fina kommentarerna. det är kul att sy på frihand, men visst, att komma ihåg det till nästa gång är inte alltid det lättaste. Måste börja anteckna mer.

    SvaraRadera

Populära inlägg