2010/07/18

mycket fin

tycker jag att lilltjejen är i denna jacka. Hon modellade mer än gärna för mig då vi fotade de jackor som UNI inte hann sälja innan sommaruppehållet. En fin höstjacka i perfekt storlek för 2-3år med fickor, dragkedja och huva.
Jag har nu ingen återförsäljare i sommar, men det blir definitivt en uppdatering på det i höst när jag har sytt klart allting.

Den här veckan ska jag förutom att börja på mitt sommarschema på boendet, även börja sy på en beställning som är mycket viktig för mitt företag, nämligen mitt första inköpsavtal. Mycket spännande... Jag berättar självklart mer om det när allt är färdigt.

I övrigt kan jag berätta att jag har köpt biljett till CPH vision och Copenhagen Fashion Week som börjar andra veckan i Augusti. Åhhhh, det ska bli så roligt att gå på mina första modevisningar av stora etablerade märken. En av de svenska designerna som jag gillar skarpt är Ann-Sofie Back som även hon visar sin vår/sommar kollektion 2011 under denna vecka.  Jag berättar mer om visningarna också när det närmar sig och jag lovar att kamera och anteckningsblock kommer att finnas i högsta hugg.

Nu ska jag och lillfian här som förövrigt tycker att det är alldeles för roligt att trycka på alla knappar medan jag skriver här, och helst samtidigt,åka iväg till Stoff & Stil (som ju ligger bara 15min härifrån) och inhandla material till det där inköpsavtalet. Jag önskar att jag från och med nu kunde beställa/köpa direkt från grossister när jag behöver material men det är nästan poänglöst då de kräver så mycket större beställningar för att få det billiga priset och jag verkan behöver/vill ha 2000m tyg! I alla fall inte än så länge!

Åh, dags att börja dagen. Hoppas ni alla har det fint och får en fantastisk måndag.

Kärlek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg