2010/07/01

nja...

 Det gick då inte sååå bra med denna klänning. Den var ämnad till mig och till ett bröllop som jag var på för några veckor sen i Göteborg. Tanken var att jag skulle vara så himla snygg i min nya klänning som skulle vara v-formad framtill och ha en snygg rygg med en volang ner till rumpan. Utan mönster, och så här i efterhand, någon vidare planering började jag mäta på mig och klippa. Jag ville kombinera det afrikanska tyget med detta tunna bomullstyg som jag tror är en gammal gardin fyndad i IKEAS fyndavdelning, en kombination som jag tyckte (och nog fortfarande tycker) fungerar bra.
Men jag fick inte alls till det. Framtill blev den aningen för liten och ryggen bara vred sig och blev inte alls som jag ville. Så..., efter ca 12timmars försök på att justera ryggen ända till 02.00 på natten... gav jag upp! Jag tänkte att det nog inte var menat att det skulle bli vi två denna gång, låta projektet vila och försöka igen vid ett senare tillfälle. Jag blev även frustrerad över min avsaknad av en provdocka så jag har spenderat en massa tid på Blocket och har nu äntligen hittat en "Diana" docka som jag kan göra alla mina improviserade projekt på. För hittills verkar det ha funkat lite varann gång med min frihandssömnad. Men förhoppningsvis kommer det blir förbättring nu. Hoppas, hoppas...

Denna klänning (väl färdig) kommer att gå till en annan lycklig lottad för den blev tyvärr lite för liten för mig. Jag kommer att ändra ryggen och korta av den en bit och sedan lägga ut den. Så hoppas jag att den som köper den förstår hur mycket blod, svett och kärlek som har investerats i den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg