2010/07/27

maraton...

...sömnad blev det på midsommar när jag och min vän Anna hade syjunta hos mig mellan 09.00-12.00 på midsommar och sydde varsin midsommarklänning innan festligheterna. Min klänning är en nygammal klänning på så sätt att jag har sytt om en gammal stoooor klänning till detta sommar nummer.
Bakstycket går hela vägen fram till livet och framstycket är en kort kjol, vilket gör att man slipper axelsömmer och istället skapar en söm i midjan och formar bysten med rynkor. Jag sydde även på superlånga band i midjan som kan knytas flera varv om och på en massa olika sätt. Supernöjd är jag fortfarande med klänningen som används flitigt och vi hann med 13.20 tåget som skulle ta oss till vårt midsommarfirande.

Min vän Anna hade köpt en superdyr (1000kr) men ack så enkel bomullsklänning som hon kopierade rakt av och sedan returnerade originalet nästa dag på öppet köp. Hon gör tydligen ofta så om det är ngt fint hon ser men egentligen inte har råd att köpa. Smart säger jag!

Nä, nu är dags att hoppa i säng för jag ska upp om ca 6h för att dra till mina ungdomar på boendet och jobba i 25 timmar! Puh!

Go natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg