2008/09/28

Till min fina syster

Jag fick en mössbeställning av min syster E efter att hon sett kalunjis mössor här på bloggen. Hon ville ha en vit men jag hade ingen vit trikå hemma och har verkligen inte tid att åka till Stoff o Stil, så jag tog valde trikå i andra färger jag vet hon passar jättebra i. Jag har sett henne i denna färg tidigare och tyckte då att den passade jättefint på henne, Es mössa är i två nyanser av lila. Som en kul detalj tog jag en av de virkade broscherna som även finns på shopen och satte fast den med en säkerhetsnål. Jag ska skicka iväg den till Es adress i Gbg i veckan och jag hoppas att hon kommer att trivas i sin nya mössa. Jag ska även försöka mig på hättor, baskrar och fler mössor till Kalunjishopen. Så, stay tuned...

5 kommentarer:

  1. Så fin! Och gulligt med den virkade blomman på!

    SvaraRadera
  2. Verkligen superfin mössa!! En sån skulle jag också vilja ha :-) :-)

    Apropå din kommentar på min blogg så håller jag SÅÅ med dig om att det vore underbart att få gå en sömnadskurs!!

    Väntar med spääning på Ks vinterjacka förresten!! Är så himla inne på yttrekläder just nu nämligen!

    Ha det gött tills vi "ses" igen!

    SvaraRadera
  3. Vackra färger!!! Snyggt med blomman på!

    SvaraRadera
  4. Tusen tack för mössan, du är underbar! Så lyxigt att bara se och peka... behöver du någonsinn en låt eller en projektledare så är det bara att ringa. Ditt arbete är overdeligt för mig! God natt kramar

    ps. Har du fått bilderna?

    SvaraRadera

Populära inlägg