2008/09/07

present till min vän Lena

En enkel klänning till min vän Lena som försett mig med en massa fina tyger, bl.a. detta. Jag ville sy ngt som tack för alla tyger jag fått och tyckte att detta tyg var jättefint och skulle passa fint som klänning till Lena. Klänningen är sydd i en enkel modell med breda axelband och stora fickor (jag älskar fickor). Fickorna är i en halvmåne och fyller en maaassa saker. Lena verkade gilla klänningen som hon fick i födelsedagspresent över en mysig söndagsbrunch.
närbild ficka

5 kommentarer:

  1. Jag älskar också fickor!!! Jag syr ALLDELES för sällan fickor!! Stilren och fin klänning! Antar att mönstret är ditt eget??? Avis... vill också kunna göra vuxenmönster själv :-) :-) Ha en trevlig måndag!!

    SvaraRadera
  2. Vilken snygg klänning!

    Hoppas det gick bra med försäljningen på "gatan" igår! (hrm, det låter konstigt att skriva på gatan... men men....)

    kram

    SvaraRadera
  3. Underbart fin klänning! Blir sugen på att göra något liknande, tack för inspiration.

    SvaraRadera
  4. Vad snygg den blev och vilket härligt tyg! Vad kul med försäljningen, hoppas det gick bra. Jag har haft halsfluss och inte orkat rita mönstren till dig men jag skickar de senast på fredag.
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Den här modellen var jättelätt att göra och det tog typ 30min från idé till färdig produkt, så Ottopippi och Solveig, ni kommer att fixa det galant om ni försöker er på den. Ni syr ju så mycket fint annars...

    SvaraRadera

Populära inlägg