2008/09/21

nytt kalunji kännetecken

Jag har börjat med något som jag tänkte ska vara ett bestående element på Kalunji, nämligen Start-kit! Jo, jag har många vänner som har fått och som kommer att få barn snart. Och det är ofta svårt att komma på en bra present till bebisen. Så, jag har börjat sy ett start-kit som består av amningskudde, filt, blöjförvaring, napphållare och näsduksfodral. Jag har sytt ngr såna nu som blivit riktigt uppskattade och detta första kit gick till en liten Juni som föddes i Augusti! Hennes mamma blev jätteglad och då bestämde jag mig för att börja sy såna start-kit. Det kommer ngr i Kalunjishopen snart. Annars går det även bra att beställa och då skickar jag bilder på lämpliga tyger.

Kitet är sytt i ett tyg som var ett riktigt fynd på Myrorna. Det har stora blommor i rosa, grönt och grått. Filten har en skön fleece baksida, blöjförvaringen är vändsydd med samma tyg på insidan och napphållare har barnets namn inbroderat.

1 kommentar:

  1. Ja, du ska absolut satsa på dessa kit! Mitt är redan flitigt använt! Tusen tack än en gång för den fina presenten!

    Kram från Fatima o Juni

    SvaraRadera

Populära inlägg