2008/09/30

En kopia

Ja, då har jag gått och kopierat. Min andra syster M i Oslo hade på sig denna kjol när vi var där och semestrade för ett par veckor. Jag föll förstås för den, precis som jag gör med (nästan) alla hennes kläder. Efter mycket tjat rubbade hon inte på sitt beslut om jatt ag inte fick låna den ngn längre stund eftersom detta var även hennes favorit kjol. Men snäll som hon är gick hon med på att jag fick låna med mig den hem och kopiera till en egen favorit för att sedan prompt skicka tillbaka den så fort jag hade sytt klart min. Ja, det tog ett tag att komma på hur jag skulle sy fastän jag hade denna som modell.
Så här blev kopian dock. Jag är riktigt nöjd med detta sömnadsprojekt måste jag erkänna. Kjolen är sydd i två tyger, beiget bomullstyg och kraftigare brunt bomullsväv på insidan. Innerkjolen skulle ryckas och vändsys i ytterkjolen men inte i mudden. Det är svårt när man jobbar med så mycket tyg, vilket jag var tvungen att ha för att kunna rynka. jag sydde på en bred brun mudd i midjan och en stor ryckaa ficka på högra sidan. Jag är super nöjd med denna kopia (som jag tycker nu är snyggare än Ms kjol).

2 kommentarer:

  1. Snyggt jobbat! Ser jättesnygg och proffsig ut!

    SvaraRadera
  2. Vilken lyckad kjol!!! Vad himla duktig du är!!! Kan man inte få se den på?? :-) :-)

    SvaraRadera

Populära inlägg