2008/07/20

Utmanad av Linnzan

Först reglerna: Svara på alla frågor. Välj ut 4 personer som du vill ska svara och utmana de på deras bloggar, be dem läsa din. Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen. Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag? Plugga, svara på denna utmaningen, ta en lång promenad med Kalunji, Sy till Möllevångsfestivalen, tvätta håret. Vad gjorde du för 10 år sedan? 1998, då gick jag i 9an i Frösåkersskolan i Östhammar och var allmänt blyg och förvirrad. Ställen du bott på? Gud, jag har bott på MÅNGA ställen. Jag är född och uppväxt i Uganda och kom till Sverige 1993. I början bodde jag på 3 flyktingförläggningar på 2år innan jag flyttade till en fosterfamilj i Östhammar. Efter det blev det Uppsala och gymnasiet på Bolandskolan (estetisk dans). Jag flyttade runt en massa i Upsala (Gottsunda, Kungsgatan, nära stadsbiblioteket, Vaksalagatan) och sedan bar det av till Stockholm. Där jag gick yrkesförberedande linjen på Balettakademien innan jag hoppade av och vind för våg stack till Malmö utan att känna en själ eller veta vad jag skulle dit att göra. Bor nu i Malmö, trivs som fan, träffade världens snällaste sambo, fått barn här, utbildat mig till IMER expert och mår allmänt gött. Fem saker som du skulle göra om du var biljonär? Herregud, vem behöver så mycket pengar? Men detta ploppar upp först; 1) Betala mitt, sambons och mina syskons studielån! 2) Bygga mig ett stort hus i Tanzania där hela min familj och mina vänner (kanske inte riktigt hela) kan ALLTID komma på besök utan att nånsin känna sig i vägen. Flytta till ett av småhusen här på min gata så att min sambo kan äntligen få sin efterlängtade trädgård. 3) Hjälpa min närmaste familj och familjen i London med allt de kan tänkas behöva. Liksom förbättra deras livsvilkor. 4) Skaffa körkort! 5) Lägga undan lite och resten går till mitt framtida projekt om alla barns rätt till utbildning och hjälp till självhjälp för alla behövande (jag menar jag har en biljon!) Jag utmanar: Sandra, Sarah lc, Babuschkadockan och Elin på Sägen. (Hoppas ni inte redan har blivit utmanade).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg