2008/07/02

till picknick


Jag bjöd på detta tyg på Tradera och tyckte att det var fint men hade förstås ingen aning vad som skulle bli av det. Det var lite mormorsvarning på det, vilket naturligtvis inte är ngt fel, men nu var ju jag TVUNGEN att använda det. Så.... jag fick idéen att göra dessa picknick tabletter. Man lägger sina bestick i lilla fickan (som har fyra fack) och av resterande utrymme på tabletten kan man ställa sin tallrik/picknick på. Min pojkvän tyckte att dom var lite "väl fina" för oss att använda, men som tur var kom min syster på besök och tyckte att det var en så bra idé att hon köpte det vita paret i present till sin förra chef som tydligen har den smaken (ha ha).

Så det löste sig med ett par, vi får se om vi behåller det turkosa paret fastän de är "lite väl fina" för oss, eller om de kanske hamnar hos Kalunjis farmor (som även hon gillar såna här tyger) och farfar som vi ska besöka nästa vecka. Ja, picknick bordstabletter blev det i alla fall av det fina "mormors" tyget. Och det faktiskt jätteroligt att sy ngt som inte var "påklärbart".

3 kommentarer:

  1. Vilken underbar idé!!! Förstår att de var roliga att sy!! Skulle ju kunna sälja bra tror jag! :-)

    Förrsten, tack för alla snälla kommentarer på min blogg!!

    SvaraRadera
  2. Ottopippi: För det första så är allt jag skriver i bara ärlighetens namn. Du syr ju fantastiskt fina saker.

    För det andra, tack! Det var bara en idé jag testade, hade nog inte tänkt sälja dom. Men vi får se... om ngn beställer så kanske...:-)

    SvaraRadera
  3. Vad kul att du hittade till mig, nu va ju jag tvungen att kika in hos dig med! Tyckte att detta va en jätte mysig present! Kul att duka fint även på picknick. //L

    SvaraRadera

Populära inlägg